קאפקייקס או גלידות ? Cupcakes ou cornet de glace

לא ידעתי כמה עוגות קטנות, ומקושטות בקרם יכולות להיות כל כך מפורסמות עד שהתחלתי לקרוא בלוגים , לא הבנתי מה יש בקאפקייקס (עד שהצלחתי לקרוא את השם ולהבין שזה באנגלית …) . לא הבנתי מה הטירוף,מה ההתלהבות , אני עדיין חושבת (זה רק דעתי) שאין כמו עוגות מקונדיטוריה בצרפת ,אני אוהבת עוגות עם קרם ,הרבה קרם ומעט עוגה, פחות מתחברת לעוגות או למאפינס , ההפך מבעלי ההונגרי שמעדיף עוגות בלי כלום או עם קצת ריבה . 

Je ne savais pas combien des petits gateaux decores  pouvaient etre si connus  jusqu 'a ce que je commence a lire les premiers blogs, pourquoi sont ils si celebres? au debut je ne suis pas arrive a comprendre  ce que c'etait, jusqu'a je realise que le mots utilise  en hebrew est en fait un mot en anglais .Pourquoi tout ce  bruit pour ces petits  gateaux ! A mon avis il n'y a rien de meilleur que les patisseries francaises, ce qui n'est bien sure pas l'avis de mon mari qui est hongrois et prefere les gateaux sans creme

אני זוכרת את הימים היפים בילדות כאשר יצאנו לקניות עם אמא שלי ונכנסנו לפטיסרי לקנות עוגות לקפה של 16.00 . אני גם זוכרת בגיל 16 עבדתי בסופי שבוע בפטיסרי, מ-6.00 בבוקר הייתי נכנסת למאפיה והייתי רואה את בעל החנות מוציא את העוגות הראשונות חמות מהתנור ,הייתי לוקחת פלטות מלאות בעוגות ומסדרת אותן בחלון הראווה לפני פתיחת החנות .
יום ראשון בבוקר בצרפת ,כזכור לי יום של מפגש משפחה  לארוחת צהוריים  או לקפה, יום שלובשים את הבגדים הכי יפים  ונעלים מצוחצחות לכבוד האורחים ,על הבוקר מוקדם  נכנסים לפטיסרי לקנות עוגות, טארט,אקלר,פרפא ,מילפיי ועד דברים טעימים .

Je me souviens quand j'etais enfant  et que nous allions ma mere et moi en ville , nous revenions toujours  a la maison avec toutes sortes de gateaux pour le quatre heure . Je me souviens aussi qu'a 16 ans j'ai travaille dans une patisserie , a 6 heures du matin j'arrivais dans l'arriere boutique et je regardais le patron sortir les premiers gateaux que je placais en vitrine avant l'ouverture . Dimanche matin est dans mes souvenir un jour reserve a la famille  que l'on rencontre pour le repas ou l'apres midi devant un cafe, le jour ou l'on met ses plus beaux habilles et  ses belles chaussures toutes cires pour accueillir les invites, de bonne heure les clients arrivaient dans la boutique pour  acheter des tartes,eclaires , parfaits et milles feuilles et autres bonnes choses

  אני אספר איזה אנקדוטה קטנה שקראה לי , כרגיל הכנתי מראש קופסאת עוגות קטנות ללקוח וכאשר הוא בא לקחת אותן בטעות נתתי לו קופסא של לקוח אחר, למזלי הוא היה גר ליד החנות ואז מיהרתי לגשת לביתו להחליף  את העוגות ,קצת התביישתי אבל הוא היה נחמד ולא צעק עלי .

Je vous raconte une petite anecdocte qui m'est arrivee, j'avais empaquete les gateaux commandes par un client  habitue , quand il est venu chercher son paquet je lui ai donne celui d'un d'autre , eyant  decouvert ma faute je me suis empresse d'aller cherche le paquet ,heureusement pour moi il habitait en face du magasin j'avais  un peu honte  mais il a ete sympa et n'a pas fait de problemes .

נחזור לקאפקייקס , בגלישה  באתרים וראיתי קאפקייקס יפים וצבעוניים שהתחשק לי להכין אותם גם, הראשונים שראיתי היו באתר של יעלי ,שעובדת  עם עיסת נייר לאחר מכן ראיתי אותם באתר של יעל יניב  שיוצרת אתם מקרמיקה , מאד התלהבתי  והחלטתי שאם אני לא אוכלת אותם לפחות רוצה להכין אותם , הייה כייף לעבוד שוב עם עיסת נייר ולפסל אותם  לפי דימייון של אותו רגע, אני עדיין לא יודעת אם זה קאפקייקס או גלידה או גם וגם,אולי הוספתי יותר  מידי קצפת , אבל זה לא חשוב אני אוהבת את המראה הסופי. בסוף לא הייה לי איפה להציג אותן אז הכנתי גם צלחת עם רגל מעיסת נייר , והנה התוצאה, מה אתם אומרים? רוצים ביס?

Je reviens a mes cupcakes, en surfant sur les blogs , j'ai vu de tres jolis cupcakes tous colories , les premiers sur le site de Yaeli ils etaient fait en papier mache puis sur le site de Yael Yaniv qui les fait en ceramique . j 'ai beaucoup aime leurs formes et couleurs  et j'ai  donc decide moi aussi d'avoir ma petite collection . je me suis bien amuse, je ne sais pas si ils ressemble  a des gateaux ou a des cornets de glace  ou les deux ,peut etre que j'ai rajoute trop de creme mais  ce n'a pas d'importance ils se sont formes en fonction de mon imagination du moment et comme je n'avais pas de plateau pour les presenter j'en ai fabrique un en papier mache aussi . voila le resultat ! qu'est ce que vous en dites?  voulez vous un morceau 

7 מחשבות על “קאפקייקס או גלידות ? Cupcakes ou cornet de glace

  1. ראשית אני חייבת לציין ששוב הכתיבה זורמת ומתחשק מאוד להמשיך לקרוא-אני מחפשת בכיתתי בשעור כשורי שפה עזרה-אשמח לתגובתך 🙂
    התמונות מגרות מאוד, אשמח לדעת כיצד עמדת בפיתוי בסידור חלונות הראווה בעוגות ללא נגיסה קטנה …

    • דפנה'לה היקרה שלי
      הצחק אותי מאוד ,אני זאת שצריכה עזרה בלשון ….. תודה תודה על מחמאות ,מאד מחמם את הלב שיש חברות כמוך ! לגבי הפיתוי ,הייה קשה ..קשה… אבל בסוף יום עבודת פרך היית לי זכות לקחת אחד לבחירתי ,מה חשבת ?????
      נשיקות
      שרה

  2. Je viens de parcourir tous tes post de papier mâché. C'est de la folie ce qu'on peut faire avec du papier! Quel doigté et quelle patience! Mais…ou tu mets tout ça chez toi?!

  3. שרה, למה?! למה לעשות כזה תאבון לקוראי הכתבה ואז לשלוח אותנו הביתה עם עוגיות שנאות כה אמיתיות? 🙂 עכשיו אהיה חייבת לקחת משהו מתוק…
    יופי של דבר, מאוד נהניתי!

כתיבת תגובה